In een kom twee eetlepels pesto, een flinke scheut olijfolie met knoflook, een iets minder grote scheut olijfolie met peper, en een beetje witte wijnazijn doen. Meng dit tot een dressing. Met een bakkwastje de borden bestrijken met de dressing.
De carpaccio verdelen over de 4 borden. Doe wat rucola op ieder bord, en wat geroosterde pijnboompitten. Doe de Parmezaanse kaas over het gerecht, en breng op smaak met peper en zout.
Je kunt eventueel ook een schijfje citroen gebruiken voor de garnering.
Dit recept is door mij persoonlijk gecontroleerd.